Det där med kommunikation...

Jag har utan krydd pratat med J i fyra timmar i sträck. Om allt mellan himmel och jord! Senast jag pratade så intensivt med någon var för två år sedan.
Jag frågade Y hur det gick på Migrationsverket med hans förlängning av arbetstillståndet, och det visade sig att han inte åkt dit eller ringt. Sen svarar han inte på mina meddelanden i flera timmar - mitt i en konversation. Och nu säger han att han bara vill lämna Sverige så fort som möjligt och börja sitt liv i Turkiet. Jag blev lite tårögd när jag läste det, men nu börjar logiken sjunka in. Jag vill inte ha ett psykoförhållande 2.0. Det räcker.
Samtalet med J har verkligen fått mig att undra. Jag är attraherad av hans personlighet, något jag inte riktigt uppnådde med Y. Jag önskar bara att jag inte använder J som rebound från min rebound. För J är nog en bra kille. Jag hoppas det.
Just nu, om jag fick välja en människa jag vill ha här, så blir det min bästis. Den jag vill träffa när jag kommer hem, däremot, är J. Så jag hoppas med all min kraft att det inte är en rebound-grej. Det vore slöseri på två meter.
Jag har förresten tagit bort alla meddelanden och alla gamla trådar i telefonen och facebook. Det är klart nu, jag vill inte använda minneskapacitet i mig eller min telefon för det.
Jag har fått galna myggbett på armen. Det kliar så jag håller på att dö. Men jag är brun om benen.

Kommentarer
Postat av: Lissie

Tänkte bara kika in och säga hej. Läser och förundras över hur röriga relationer är. Det är ett heltidsjobb att navigera genom stormarna. Men det är nog utvecklande... Hoppas jag :)

2013-07-18 @ 21:44:52
URL: http://fairlynuts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0