En kontinent och sex timmars skillnad

Jag inser att jag inte uppdaterat vad som hänt, och att de få som läser mina inlägg antagligen är lite förvirrade. Jag och Y bröt all romantisk kontakt på mitt initiativ, efter hans svaga försök att återuppliva oss, och fortsatte träffa J. J är väldigt fin, och på pappret perfekt, men jag insåg ganska snabbt att gnistan inte fanns, och sa också det till honom. Han var också med på det, och vi skildes åt på fredliga termer.
Y sa att han inte kunde lita på mig eftersom jag varit med någon annan, och att vi skulle vara kompisar. Det höll i ungefär två timmar. Sen var vi lite friends with benefits, men sakta sakta blev det mer - och har skäms inte för att säga att det var så jag hade planerat det.
Vi är fortfarande inte tillsammans igen, rent officiellt, men han vet det och jag vet det. Enda problemet är att jag är i USA, och ska förbli här till den åttonde oktober. Det slet i mitt hjärta att säga hejdå, och även fast det bara har gått ett par dagar, så blir det jobbigare och jobbigare att inte se honom.
Innan jag åkte bestämde vi oss för att flytta ihop när jag kommer hem. Jag klarar inte att bo hemma längre, och jag vill satsa på vårt förhållande, vilket inte är möjligt om vi inte bor ihop, eftersom vi har så olika scheman.
Jag är dessutom på jakt efter ett jobb med fler timmar, så jag kan betala min del i lägenheten. Han har så klart erbjudit att stå för allt, men det accepterar den starka självständiga kvinnan i mig inte.
Jag drömde om Y inatt, och det var som om jag var hemma igen, efter min resa. Han frågade om jag inte älskar honom längre, eftersom vi hade spenderat en natt ihop och jag inte hade sagt det än. Jag svarade med att jag just tänkte på att säga det igen. Han såg väldigt lycklig ut, i mörkret bredvid mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0