Lite jättekär

Jag längtar hem. Inte hem som i mitt-hus, utan hem som i med-honom. Jag försökte sätta fingret på vad som gör honom till en person jag vill vara med, och jag kommer inte på något! Han är snygg, men det är inget man älskar någon för. Han är generös med pengar, men snål med tid och ord. Han är bra i sängen, men återigen inget man älskar någon för.
Jag tror att jag har fått kika in bakom ridån, in i något väldigt få har fått se. Orkestern är redo, kulisserna fulla av skådespelare som väntar på att förtrolla oss. Ljusen sänks. Publiken tystnar. En spänd tystnad fyller rummet. Precis där är vi. Jag vet att det finns ett mästerverk bakom ridån, och jag vet att när ridån lyfts så kommer jag dras med, och alla andra förblir sittande. Jag längtar efter känslan av att vara med honom och veta att jag är det enda som fyller hans tankar för en sekund, en minut, en natt, en evighet inuti ett hjärtslag.
För att citera en låt som borde ha glömts för länge sen: Jag vill ha dig i mörkret hos mig. Jag behöver inte ljus för att veta hur dina ögonfransar nuddar din kind när du ler, eftersom du skrynklar ihop ögonen lika mycket som jag gör.

(Jag ser ? överallt denna veckan. Jag har med mig Y, och jag vet var han är, men ? är en okänd variabel. Blåmärkena är borta, men ärren ömmar ibland. Jag är tacksam för Y. Han är min turk, och han ser mig för vem och vad jag är - ärr inkluderat. Och jag ser honom, hela honom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0