Jag vill bort

Jag trivs inte längre. Jag vill till Frankfurt och bo där. Jag vill inte fortsätta leva med någon som jag känner att jag måste ändra för att klara av att leva med. Y förtjänar att vara med någon som inte är så kritisk som jag är. Jag trodde att det bara var hans beteende som störde mig, men ju längre tid jag spenderar här, desto mer tror jag att det är hans personlighet. Och jag har ingen rätt att ändra hans personlighet! Det gör mig ledsen.
Y har svårt att leva i ett lag. Han lever fortfarande som ungkarl, kommer hem mitt i natten, anpassar inte sina planer till mig, låter grejer vara ogjorda - disk, städning och annat som påverkar oss båda - och då känner jag att min tid inte är lika värdefull för honom som hans egen! Och i ett förhållande ska bådas tid vara lika värdefull, enligt mig.
Så nu vill jag bort. Och det krossar mitt hjärta varje dag, för jag älskar honom. Men hur mycket måste jag betala för vårt liv tillsammans?
Jag är så splittrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0