Snabb sammanfattning på x antal månader

Y och jag bor ihop - lägenheten är jättefin, högt i tak och ljus. Det känns redan som mitt hem, efter knappt en månad.
Jag blir mer och mer kär för varje dag som går. Fantastiska, omöjliga, roliga, generösa, genomfina Y. Igår låg vi och pratade om religion, helvetet och himlen, i nästan en timme innan vi somnade i vår - vår - säng.
Anledningen till varför jag skapade denna bloggen bleknar mer och mer varje gång jag ser Y i ögonen. Poängen med bloggen var att spy ur mig allt hat och all sorg över mitt kraschade första försök till förhållande, och efterspelet från det. Idag tänker jag fortfarande på det ibland, och ibland har jag konstiga drömmar, men den svarta lilla klumpen i magen är borta. Just nu har jag en ny klump i magen, men det är bara för att Y åkt till Stockholm med sin chef för en utbildning, och jag saknar honom.
Mina vänner som spelar roll har blivit tightare, och vissa har glidit bort. Detta har inget med hur ofta jag ser dem att göra, utan hur bra det känns när vi ses. På fredag ska jag bjuda in mina närmaste brudar till lite vin- och myskväll, och det ser jag fram emot något enormt!
Jag har börjat ett nytt jobb, som eventsäljare på en flygplats. Det trivs jag faktiskt väldigt bra med, trots att jag börjar 7 på morgonen! På måndag har jag ett karatepass - 07-19! Men jag får bra pengar för det, och erfarenheten. De har just börjat sin satsning på den flygplatsen, och företaget har bara kontor i Stockholm, så i framtiden kanske ett Malmö-kontor blir aktuellt, och då hoppas jag vara med i fighten om samordnartjänsten. Ledningen har hintat lite sådant... Men vi får se. Kanske jag bara pallar i två veckor till, kanske jag gör detta för resten av mitt liv och skippar psykologdrömmen - vem vet?
Jag sitter för tillfället i mitt - mitt - kök och dricker vin efter en låång kväll på mitt andra jobb, men vinet är strax slut, så jag avslutar här.
S, detta är till dig, så du vet att jag tog åt mig önskemålet att skriva igen.
Jag mår bra. Jag är lycklig. Jag är kär och trygg.

Kommentarer
Postat av: Lissie

Fint med uppdatering! Särskilt en positiv sådan :)

Svar: Allt behöver ju inte vara doom and gloom. :) kul att höra från dig!
livetmedenklackspark.blogg.se

2014-01-20 @ 19:03:58
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Jasmine

Jag kan känna igen mig så! Efter att ha haft distans länge flyttade jag från min hemstad in hos min pojkvän som då bodde femtio mil bort. Det var en viss känsla att sova bredvid honom i vår - vår - säng, ha fredagskväll i soffan i vårt vardagsrum och laga middag i ett kök som jag kunde kalla mitt. :)
Fint inlägg som får mig att le.
Ta vara på dig.
Kram

Svar: Man blir varm i magen när man tänker på det, när man väl gör det! Så lätt att det blir vardagen och man slutar uppskatta det. Lycka till med sambolivet!
livetmedenklackspark.blogg.se

2014-01-23 @ 22:05:23
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0